Instrukcja obejmie sposób wykonania pianina opartego na Arduino poprzez podłączenie 5 piezoelektrycznych czujników ciśnienia do Arduino i prostego głośnika dźwiękowego, każdy czujnik piezoelektryczny jest zaprogramowany do wysyłania określonego tonu muzycznego, który głośnik rozpoznaje i włącza po naciśnięciu czujnika piezoelektrycznego.
6 Przetwornik piezoelektryczny
Głośnik dźwiękowy
deska do krojenia chleba
Arduino Uno
Zworki
6 rezystorów
Każdy czerwony przewód przetwornika piezoelektrycznego powinien być podłączony przez rezystor do GND, a czarny przewód jest podłączony do styku, tutaj użyliśmy A0, A1, A2, A3, A4, A5
Czerwony przewód głośnika należy podłączyć do styku 8, a czarny do GND
---------------------------------
First you need to open a New Tab and name the file " pitches.h " then insert the tones
Najpierw musisz otworzyć nową kartę i nazwać plik „pites.h”, a następnie wstawić dźwięki
#define NOTE_CS2 69
#define NOTE_D2 73
#define NOTE_DS2 78
#define NOTE_E2 82
#define NOTE_F2 87
#define NOTE_FS2 93
#define NOTE_G2 98
#define NOTE_GS2 104
#define NOTE_A2 110
#define NOTE_AS2 117
#define NOTE_B2 123
#define NOTE_C3 131
#define NOTE_CS3 139
#define NOTE_D3 147
#define NOTE_DS3 156
#define NOTE_E3 165
#define NOTE_F3 175
#define NOTE_FS3 185
#define NOTE_G3 196
#define NOTE_GS3 208
#define NOTE_A3 220
#define NOTE_AS3 233
#define NOTE_B3 247
#define NOTE_C4 262
#define NOTE_CS4 277
#define NOTE_D4 294
#define NOTE_DS4 311
#define NOTE_E4 330
#define NOTE_F4 349
#define NOTE_FS4 370
#define NOTE_G4 392
#define NOTE_GS4 415
#define NOTE_A4 440
#define NOTE_AS4 466
#define NOTE_B4 494
#define NOTE_C5 523
#define NOTE_CS5 554
#define NOTE_D5 587
#define NOTE_DS5 622
#define NOTE_E5 659
#define NOTE_F5 698
#define NOTE_FS5 740
#define NOTE_G5 784
#define NOTE_GS5 831
#define NOTE_A5 880
#define NOTE_AS5 932
#define NOTE_B5 988
#define NOTE_C6 1047
#define NOTE_CS6 1109
#define NOTE_D6 1175
#define NOTE_DS6 1245
#define NOTE_E6 1319
#define NOTE_F6 1397
#define NOTE_FS6 1480
#define NOTE_G6 1568
#define NOTE_GS6 1661
#define NOTE_A6 1760
#define NOTE_AS6 1865
#define NOTE_B6 1976
#define NOTE_C7 2093
#define NOTE_CS7 2217
#define NOTE_D7 2349
#define NOTE_DS7 2489
#define NOTE_E7 2637
#define NOTE_F7 2794
#define NOTE_FS7 2960
#define NOTE_G7 3136
#define NOTE_GS7 3322
#define NOTE_A7 3520
#define NOTE_AS7 3729
#define NOTE_B7 3951
#define NOTE_C8 4186
#define NOTE_CS8 4435
#define NOTE_D8 4699
#define NOTE_DS8 4978
Następnie wróć do szkicu i dodaj swój kod:
#include "pitches.h"
int analogpin[6]={A0,A1,A2,A3,A4,A5};
int buzpin=8;
int threshold=20;
void setup()
{
Serial.begin(9600);
pinMode(8,OUTPUT);
}
void loop()
{
if(analogRead(analogpin[0])>threshold)
{
Serial.println("A0");
tone(8, NOTE_B4,1000/4);
}
if (analogRead(analogpin[1])>threshold)
{
Serial.println("A1");
tone(8, NOTE_D4,1000/4);
digitalWrite(8,HIGH);
}
if (analogRead(analogpin[2])>threshold)
{
Serial.println("A2");
tone(8, NOTE_C4,1000/4);
}
if (analogRead(analogpin[3])>threshold)
{
Serial.println("A3");
tone(8, NOTE_G4,1000/4);
}
if (analogRead(analogpin[4])>threshold)
{
Serial.println("A4");
tone(8, NOTE_G3,1000/4);
}
if (analogRead(analogpin[5])>threshold)
{
Serial.println("A5");
tone(8, NOTE_D3,1000/4);
}
}
zgodnie z definicją w Wikipedii, Czujniki piezoelektryczne lub Czujnik piezoelektryczny to urządzenie wykorzystujące
efekt piezoelektryczny do pomiaru zmian ciśnienia, przyspieszenia, temperatury, odkształcenia lub siły poprzez przekształcenie ich w ładunek elektryczny. Przedrostek piezo- to po grecku „naciśnij” lub „ściśnij”.
więc używamy tego do wykrywania, kiedy naciskasz każdy pad, aby Arduino decydowało, który dźwięk zagrać, możesz poeksperymentować z tym pomysłem, aby rozwinąć pełnowymiarowy organ lub zrobić coś innego, bardziej produktywnego, jeśli lubisz tego rodzaju rzeczy !!